“We willen nog meer vastigheid geven aan onze klant. Zodoende staat er ook een verhuizing gepland, want het pand waar we nu in zitten wordt toch echt te klein voor ons”, vertelt eigenaar Ad van het Sliedrechtse bedrijf DekkControl.

“We zijn destijds begonnen met een formule van inspecteren, repareren, keuren en certificeren van veiligheidsmiddelen. En dat alles in één keer”, vertelt Ad, die van jongs af aan al met de binnenvaart en zeevaart bekend is. Die formule is aangeslagen, want als je al die disciplines apart moet uitvoeren ben je meer dagen kwijt, bij DekkControl kan dat binnen één dag. “We kunnen alles doen aan boord als een schip in de wacht ligt, dat is ons sterke punt.”

“Ad was natuurlijk bekend in de wereld van de binnenvaart, dus in het begin kreeg ik aan de telefoon alleen maar de vraag of ze Ad mochten spreken”, vertelt collega Dyonne. “Juist door het toenemen van de drukte was het belangrijk taken te scheiden. Het heeft wel even geduurd voordat dat doordrong. Ad is veel onderweg.” Ad: “Bij vragen over de afhandeling van het certificaat na goedkeuring, zei ik naar waarheid dat ik het niet wist; daarvoor moet je bij Dyonne zijn. Tegenwoordig is dat wel bekend.” 

Samen met de andere medewerkers in het inderdaad te krappe kantoor, waar ook Dyonnes moeder Elles werkt, loopt het nu als een trein, maar het is wel heel druk in die trein.

Hoe zit het met die groei? Ad: “We werken nu voor een groot aantal schepen en daarnaast werken we voor verschillende baggermaatschappijen en offshore en we doen er ook nog gebouwen bij. Wat betreft de schepen strekt het verzorgingsgebied zich uit van de Noord-Duitse kanalen tot en met Noord-Frankrijk. Reparatie gebeurt als dat kan, maar als iets echt kapot is, dan kunnen we alles nieuw leveren.” 

Het zit in de genen van DekkControl om een zo hoog mogelijk serviceniveau te bieden. “Je wilt de klant ontzorgen en niet het risico lopen dat een klant door een kleinigheid niet kan varen en daardoor omzet misloopt.” 

Cursussen en trainingen
In de loop van de tijd is DekkControl meegegroeid met de verhoogde eisen. Er is een ISO-certificatie en er zijn de benodigde erkenningen van de scheepvaartinspectie. Wat van buitenaf niet zichtbaar is, zijn de cursussen en trainingen die doorlopen worden voor keuring van bijvoorbeeld gasdetectie en ademhalingsapparatuur. Niet alleen in Nederland, onlangs nog in Engeland en Italië. DekkControl zet zich volop in om voor haar klanten constant met goed opgeleid personeel de keuringen te verrichten.

De 24/7 service wordt door de klanten goed begrepen, benadrukken Dyonne en Ad. Als er een ernstige storing is staat het bedrijf klaar, voor kleinigheden is die service uiteraard niet bedoeld. “We willen een stabiele factor zijn en blijven voor onze klanten. We zijn onze klanten dankbaar dat ze voor ons hebben gekozen. Het is fijn om te zien dat ze het leuk vinden als je aan boord komt. De servicebussen worden van harte verwelkomd als ze aan de kade verschijnen. Met een glimlach. Want het gaat er serieus aan toe als het moet, maar tijd voor gezelligheid en een leuk gesprek maakt het leven een stuk leuker. Toch?”

www.dekkcontrol.com