Het was een idee van CEO Rob Witteveen om Bampro Marine Services op te zetten. Een aparte BV die zich richt op navigatie- en communicatieapparatuur voor de kleine zeevaart. Cees Bochoven zet zich er voor in.

Op het moment van het gesprek (half oktober) is Cees net in dienst, zes weken om precies te zijn. “Ik heb ruim vijftien jaar commerciële ervaring achter de rug in de maritieme communicatiesector. Een sector die mij goed bevalt. Ik ben op een bepaald moment om mij heen gaan kijken en op voorspraak van een oud-collega, die Rob Witteveen en Riens van Eijk goed kent, gaan praten. Ik zag het zitten om het plan van Rob uit te bouwen. Een mooie uitdaging. Ik kan gebruikmaken van mijn netwerk dat ik in het verleden heb opgebouwd bij onder andere scheepswerven en rederijen.”

De vraag is waarom Bampro kiest voor de kleine zeevaart? Cees: “Daar hebben we voor gekozen omdat deze pakketten redelijk ‘behapbaar’ zijn en we het idee hebben dat er in deze mart behoefte is aan een alternatief op navcom-gebied.” Bampro Marine Services zal zich niet primair richten op navcom-oplossingen voor de binnenvaart, al is Bampro hier reeds goed vertegenwoordigd met onder andere communicatie-, security- en entertainmentoplossingen.

Servicepartner
“Voor de nieuwe divisie zijn we een samenwerking aangegaan met toonaangevende fabrikanten die goedgekeurde navigatie- en communicatieapparatuur leveren. Het gaat ons niet alleen om het leveren, maar ook om serviceverlening. Bampro Marine telt dertig servicemonteurs, waarvan we een deel willen inzetten voor de zeevaart. Het betekent voor hen opleidingen en trainingen volgen om als servicepartner op te kunnen treden. We willen het serieus aanpakken om een zo compleet mogelijk pakket aan te bieden.”

Cees zit er in die korte tijd al goed in, want de sterke punten noemt hij moeiteloos op: “We zijn een relatief klein bedrijf waardoor we de overheadkosten laag kunnen houden. Daarom kunnen we scherpe uurtarieven aanbieden, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen, want kwaliteit blijft het speerpunt in onze opzet.”

Waarmaken
“Wat ik belangrijk vind – dat bevalt me zo bij Bampro -, is dat je kunt waarmaken wat je de klant belooft. We kunnen hiervoor gebruik aken van een wereldwijd servicenetwerk van onze partners. Ik krijg van Rob en Riens, met wie ik beiden een klik heb, alle mogelijkheden en het vertrouwen om deze divisie uit te bouwen. Zo zijn we nu bezig om het tekeningenpakket in eigen beheer te kunnen doen.” Zeer binnenkort is er de nieuwe website, met daarin ook meer nieuws over Bampro Marine Services.

www.bampro.nl