‘Nou, ik niet alleen hoor’, zegt Jeroen Schweig als hij de kop leest boven dit artikel. ‘Leemberg is de goede weg ingeslagen en die zet ik voort.’ Jeroen is sinds januari 2019 verantwoordelijk voor alle salesactiviteiten en aangesteld om een verdere professionalisering te realiseren. In dit artikel is te lezen waarom hij er geknipt voor is.

Leemberg in Zwijndrecht is gespecialiseerd in het ontwerpen, realiseren en installeren van leidingsystemen, de zogeheten piping projects. Dit jaar viert Leemberg het 50-jarig jubileum, vandaar het speciale logo op de pagina hiernaast.

“We werken voor vier sectoren: industrie, maritiem, offshore en de foodsector”, vertelt Jeroen. “Ik heb gemerkt dat er veel kennis en ervaring is in dit bedrijf, vele mooie referenties getuigen daarvan.” Om maar met een spoiler te beginnen waarom hij geschikt is voor deze functie. “Ik heb in de afgelopen 25 jaar in al de sectoren gewerkt waarin Leemberg actief is, zowel in de praktijk als op het gebied van management.” 

Jeroen verhult niet dat hij een zwak heeft voor de maritieme sector, met name de binnenvaart. Ook daarvoor zit hij bij dit bedrijf op de goede plek. Tankvaart, gasschepen (LNG), droge-ladingschepen en passagiersschepen, ze spelen een belangrijke rol bij Leemberg.

Doelstellingen
Juist vanwege zijn salesactiviteiten als hoofddoel, is hij tevreden over de orderportefeuille van 2019 tot en met 2020. “Het valt op dat maritiem en offshore duidelijk in de lift zitten. Industrie en food groeien ook, maar niet zo veel als maritiem en offshore.” 

Er zijn doelstellingen vastgesteld voor de groeimogelijkheden van de vier sectoren. “We zetten in op relatiebeheer en op ‘new business’ in de bestaande markt. We willen ons onderscheiden ten opzichte van onze concurrenten. Daar komt bij dat we in dit nieuwe pand in Zwijndrecht vooruit kunnen; met aparte hallen voor koolstofstaal en roestvast staal zijn we helemaal klaar voor verdere groei. Belangrijk, daarom houden we wekelijks een vergadering met als vast punt de workload.”

Aan enthousiasme ontbreekt het Jeroen niet, vandaar dat hij uitkijkt naar de beurs Europort 2019 in het Rotterdamse Ahoy vanaf 5 november. We hebben een mooi bedrijfsfilmpje laten maken, maar waar ik vooral naar uitkijk is het contact met onze klanten en nieuwe klanten.”

Wat blijft hangen na het gesprek is dat enthousiasme waarmee Jeroen erover praat. Zijn verklaring is even nuchter als duidelijk: “Dit bedrijf en ik passen bij elkaar.” Daar zou hij weleens helemaal gelijk in kunnen hebben.

www.leemberg.nl