“Wat doet BLN nu eigenlijk?” Dat is misschien wel de vraag die ons het meest gesteld wordt. Dagelijks werken wij met man en macht aan toonaangevende sectorvertegenwoordiging. Concreet betekent dit dat we bijvoorbeeld maandenlang lobbyen voor een passende Green Deal die perspectief biedt voor de binnenvaartsector. Maar we hebben onlangs ook kansen gecreëerd om op landelijke TV aandacht vragen voor het  erbarmelijke onderhoud van sluizen en bruggen met als doel de minister in beweging te krijgen. 

Het budget dat we hebben weten los te krijgen voor de aanpak van de harde laag bij Nijmegen is een ander mooi resultaat dat we mede op ons conto mogen schrijven. Op kleinere schaal zetten we ons bijvoorbeeld in voor meer en betere ligplaatsen, uniforme terminalregels en de implementatie van Europese beroepskwalificatie. Kortom; “BLN doet van alles voor haar leden”. We communiceren dit zo breed mogelijk. Toch beklijft de boodschap vaak niet blijkt in de praktijk. Daarom hebben we het over een andere boeg gegooid. Met als resultaat een nieuwe communicatiestrategie. 

Download de BLN-app
Het paradepaardje is de gloednieuwe BLN-app. Het grote voordeel van de app: 

• Nieuws op maat: Geef aan in welk type nieuws u geïnteresseerd bent, zodat we u op maat kunnen informeren. 

• Realtime nieuws: Leden ontvangen het nieuws direct met een pushmelding op hun smartphone.

• Dedicated nieuws: U krijgt elk bericht afzonderlijk toegestuurd op het moment dat het speelt, zodat het voor u belangrijke nieuws niet aan uw aandacht kan ontsnappen. 

• Achtergrondinformatie: Handige documentatie als loontabellen, losverklaringen, verslagen van vergaderingen zijn in de app te bekijken. U krijgt automatisch een pushmelding op uw telefoon als er een nieuw document klaar staat. 

• Exclusief voor leden: De app is vrij te downloaden voor iedereen, berichten kunnen echter alleen gelezen worden na inloggen. Het nieuws is daarmee exclusief bedoeld voor leden van BLN-Schuttevaer. 

Nieuwe website
Gelijktijdig met de app is ook de nieuwe website live gegaan. www.bln.nl is vanaf nu the place to be voor binnenvaartondernemers, stakeholders en pers als ze meer willen weten over onze visie op de binnenvaart en vooral onze toegevoegde waarde. De site is volledig gestructureerd op basis van de negen aandachtspunten die in het missie/visietraject dat we met leden en stakeholders hebben doorlopen als belangrijk zijn bestempeld. Ambities, maar vanaf nu ook voortgang en resultaten op deze negen onderwerpen vindt u op www.bln.nl. 

What’s in it for me?
Uiteindelijk is er slechts één ding dat telt; Wat levert deze nieuwe strategie onze leden op? Daar kunnen we kort en krachtig over zijn; u hoort vanaf nu veel duidelijker van ons waar we mee bezig zijn, wat dat heeft opgeleverd en vooral wat dat voor u betekent. Daarnaast bouwen we in de slipstream hiervan aan een imago dat bij de binnenvaart past. De look and feel van de middelen, het beeldmateriaal dat we gebruiken, de toon die we kiezen in onze berichtgeving; alles draagt ertoe bij dat de binnenvaart gezien gaat worden als de moderne modaliteit
die het is.